هوس شبانه

ساعت دوازده شب یکهو هوس گوش کردن به آخرین غزل مانی رهنما کردم! نمی‌دانم از کجا در آمد. ولی خوب بود! شعر خوب بابک روزبه، آهنگ زیبای داریوش تقی‌پور، تنظیم مثل همیشه فوق‌العاده‌ی تقی‌پور و صدای بی‌نظیر رهنما. همه‌ی اینها یک طرف، دکلمه‌ی نیمه‌ی اول ترانه که احمدرضا احمدی می‌خواند هم یک طرف! مشخص است که نظرم در مورد کل کار چیست
😀

احمدی:
از همه گر رها شوم ، از تو جدا نمي‌شوم
تا تو زمين سجده‌اي ، سر به هوا نمي‌شوم
من تو بگو فدا كنم ، تن تو بگو فدا كنم
گر همه را رها كنم ، تارك ما نمي‌شوم
گر نزني سپيده‌تن ، فلق‌نواز شب‌شكن
پنجه به تار شعر من ، عشق نوا نمي‌شوم
مهرتبار من تويي ، سبزقرار من تويي
دار و ندار من تويي ، اهل سخا نمي‌شوم
زمزمه كن بخوان مرا ، مقصد من به انتها
گرنكني مرا فنا ، بر تو روا نمي‌شوم

مانی:
خيز و به دار خوان مرا ، در شب شاعرانه‌اي
خانه‌خراب كن مرا ، اي که خود آشيانه‌اي
جذبه‌ی عطر بارشي ، جاري سبز رويشي
بر عطشم روانه شو ، گرچه به من روا نه‌اي
در فلق صداقت‌ات گرچه افول مي‌كنم
حس فنا نمي‌كنم منجي جاودانه‌اي
من كه هماره سجده را رو به ستاره كرده‌ام
بوسه به خاك مي‌زنم تا تو بر آستانه‌اي
ضجه‌ی جغد كينه از سيطره‌ی شبانه‌ها
باز بخوان سپيده را ، اي كه فلق ترانه‌اي
شاعر كوچك تهي پيش بلند شوكت‌ات
خط زده هرچه آنه را تا که تو عارفانه‌اي ، تا تو بر آستانه‌اي
تاب تبت نمي‌كنم هرچه گريز مي‌زنم
عارف بي‌كرانه‌ام ، باز تو در ميانه‌اي
من زده‌ام ز دغدغه ، تن به تلاطم غزل
زورق آبي سكون ، كي بردم كرانه‌اي
خيز و به دار خوان مرا

1 پاسخ به “هوس شبانه

پاسخی بگذارید

