…توی این عکس

چند نفری هستند، بعضی هایشان هم فقط آنجا هستند ولی توی عکس نیستند، که حالا می خواهم سر به تن شان نباشد! یکی دو نفری هم هستند، مثل خودم! و آن آقای قدبلند خندان انتهای تصویر، که خب، هنوز توی لیست خوب‌ها نوشته می‌شوند.
عکس، مال زمانی است که توی خیابان، کنار سی و سه پل،‌ به مردم التماس می‌کردیم که به مصطفی معین رأی بدهند، انتخابات 84. می‌گفتند هیچ فرقی نمی‌کند،‌می‌گفتند تحریم می‌کنیم تا بپوکد، می‌گفتند آخرش اکبر شاه رییس جمهور است، می‌گفتند شما خائن‌اید، پول گرفته‌اید، جنایت‌کارید، وطن‌فروش‌اید که تبلیغ می‌کنید. دیدیم. خوب هم دیدیم.

بعضی عکس‌ها هست، مثل همین عکس، و خیلی عکس‌های دیگر، که بد جوری آزارم می‌دهند. از اعماق می‌سوزانندم و از درون نابودم می‌کنند. باید از شرشان راحت شوم، اما حیف که این حرص همراه داشتن گذشته و این بلای خانمان‌سوز مدرنیته، ‌نوستالژی، رهایم نمی‌کنند. باید بر این هم چیره شوم. باید

تکمیلی: من البته که اگر سواد و تجربه و اندیشه‌های الانم را داشتم، جای دیگری برای کاندیدای دیگری فعالیت می‌کردم. ولی،‌الان خوشحالم که نداشتم! و برای معین کار کردم و در نتیجه‌اش این همه تغییر کردم. برای آن یکی کاندیدایی که گفتم، اگر کار می‌کردم غیر از آبروریزی و بی‌سوادی چیزی پیدا نمی‌کردم

1 پاسخ به “…توی این عکس

پاسخی بگذارید

