منتظر باش

استقلال، وابسته، مستقل، وابستگی. سفید، سیاه. اغلب خاکستری.
من یکی می‌خواهم سفید باشم. سفید براق، درخشنده، ‌رخشان. جوری که چشم‌ها را بزند. استقلال، جایی توی ذات من است؛ حداقل، من دوست دارم که باشد. استقلال،‌البته که با وجود آزادی، معنای خاصی ندارد. البته که استقلال، به شکل مطلق‌اش، وجود ندارد. البته، که همین جود پیدا کردن من و تو و او، نافی استقلال ازلی ماست. من یکی که دست خودم بود، سال 1890 نزدیکی برلین، یا همین حوالی خودمان، توی کاتالونیا(شاید هم پهلوی خانم کانلی!) به دنیا می‌آمدم. حالا که این‌طور نیست،‌پس هر چه می‌خواهد باشد!
من اما می‌خواهم مستقل باشم از هر چیزی که توان‌اش را داشته‌باشم. می‌خواهم این توان هم در بیشینه‌ترین حالت‌اش باشد. استقلال، تا خود خود مرز سرزمین ممکن‌ها. بیشتر از دو سال پیش، با ساکن آن روزهای شهر قصه‌ها که صحبت می‌کردم و ندای استقلال‌طلبی سر می‌دادم که من می‌خواهم از همه چیز مستقل باشم و …، رویابین و نابلد خوانده می‌شدم. گویی نمی‌دانم که هر چیزی را حدی است و مرزی، و این یکی که دیگر گل سرسبد حد و مرزهاست! ساکت شدم. دو سال. کسی که می‌خواست مستقل‌ترین آدم‌ها باشد، با چه سرعتی به وادی وابستگی رفت.
حالا بعد از بیش از دو سال کذایی، با تمام نیرو و توان، آماده‌ی حرکت‌ام به سمت هدف اصلی: استقلال. می‌روم. به هر قیمتی که باشد. شهدآگین باشد یا زهراندود. باید بروم.
در پایین‌ترین حد وابستگی عاطفی و تشکیلاتی و احساسی به افراد و گروه‌ها و مکان‌ها و موقعیت‌ها ایستاده‌ام. نوستالژی‌هایم مانده‌اند و خاطرات، که یکی یکی نابودشان خواهم کرد. شک نکنید. تا همین حالا هم، خیلی‌هایشان را به باد سپرده‌ام.
من، به جنگ زندگی می‌روم. اگر مثل همه‌ی این سال‌ها، باز هم باختم، می‌روم. من پیروز خواهم بود. آینده از آن من است. آینده،‌ در دستان من است. با تمامیت زندگی خواهم جنگید. با تمامیت پیرامون. نابودش می‌کنم. در بی‌نهایت حس توانایی و قدرتمندی‌ام این روزها،‌ بی‌آنکه اتفاق فرخنده‌ای افتاده‌باشد، سهل است، اتفاقات تلخ هم کم نبوده‌اند.
«ای زندگی! بیزار از توام!» ولی نه ناامید و ناتوان از شکستن‌ات. از حالا دارم صدای خردشدن استخوان‌هایت را می‌شنوم رفیق. منتظر من باش. من دارم می‌آیم

پاسخی بگذارید

