نکته

یکی از چیزهایی که غیر از یک نفر-سعید-، فکر نمی‌کنم کسی در مورد عقاید به نظر عجیب و غریب من بداند، این است که اینها، دقیقاً زاییده‌ی زمان و مکانی است که در آن زندگی می‌کنم. من، توی ایران چنین حرفی می‌زنم، و روی آن پافشاری هم می‌کنم. اما پایم که مثلاً به یک کشور توسعه‌یافته رسید، دیگر حرفی از لزوم توسعه‌ی اقتدارگرا که نخواهم زد! اینجا، با تمام توان، با گروه‌های سبز، و طرفداران حفظ با چنگ و دندان میراث تاریخی مخالفم، اما اگر قرار باشد در کشوری مثل کانادا زندگی کنم، به احتمال زیاد، یک فعال سبز خواهم بود. یا نهایتاً خیلی که بخواهم فعالیت سنگینی داشته باشم، یک فعال حقوق مدنی، مثل حمایت از حقوق زنان.
اینجاست که من ِ خواهان تأثیرگذاری را به سمت حیطه‌های فکری‌ای می‌برد، که امان دیگران که هیچ، گاهی امان خودم را هم می‌بُرد. ایران، آن قدر عقب است از جریانات جهانی، که من و افرادی مثل من، مجبوریم حرفهایی را بزنیم که دیگرانی مثل ما، با ملیت‌هایی متفاوت، 30 سال پیش می‌گفتند. خداوند یار و یاورمان باشد! آمین
1 پاسخ به “نکته

  1. خب مجبور نیستی از این حرفا بزنی .تو هم مثل باقی بچسب به زندگیت چون تحولی تو کوتاه مدت تو این ملت رخ نمی ده !
    ولی کم کم تغییر می کنن

پاسخی بگذارید

