اسباب‌کشی مجازستانی

بالاخره دارم اسباب‌کشی می‌کنم به یک وبلاگ واقعی. به وردپرس. قالب هم برایش پیدا کرده‌ام، فقط مانده اینکه یاد بگیرم چه‌جوری قالبش را پیاده کنم رویش! به محض اینکه آماده شد، خواهم رفت. خیلی زود.

اینجا را اما سعی می‌کنم باز هم به روز کنم. اگر آزادنگار-وبلاگ وردپرس‌ام- بشود آنچه بشود، مدیون اینجا خواهد بود و این اصرار به هر روزه به‌روز کردن وبلاگ، حتی اگر چیز قابل توجهی نباشد. مقید کردن خودم به اهمیت قائل شدن برای موجودی به نام وبلاگ، و مهم‌تر از آن به وبلاگ و وبلاگستان ایرانی، که همین روزها جشن تولدش بود. هفت سال. کی فکر می‌کرد آن موقع؟

عکس: سرآیند وبلاگ ایرانی جهانی، وبلاگ سلمان جریری، اولین وبلاگ و وبلاگ‌نویس ایرانی

توضیح عکس: اولین پستی که سلمان نوشت. 16 شهریور سال 1380. آنها که با وبلاگ، به مفهومی که من استفاده می‌کنم مشکل دارند، بروند بخوانند.
بعدالتحریر: برای تنبل‌ها

اصلاً یعنی چی؟ (weblog) وب نوشت
وب نوشت بر وزن دست نوشت یک اصطلاح من در آوردی است! خیلی جدی نگیرید! اما weblog به وب سایت یا homepage ای میگن که شامل نوشته های شخصی یک نفر راجع به چیزها و نکات جالبی که میبینه یا بهشون فکر میکنه هست. weblog ها معمولا هر روز update می شوند. میتونید مجموعه ای از weblog کلی آدم رو در این قسمت از سایت google ببینید.

وب نوشت من شامل چه چیزهایی میشه؟
… از نکات جالبی که در طول روز از اینور و اونور می خونم و می شنوم … تا چیزهای جالبی که روی وب پیدا می کنم … تا فکرها و نکاتی که به ذهنم می آد … همه چی! …

پاسخی بگذارید

