!هدیه‌ای که دیروز گرفتم

زیر اسم کتاب نوشته «برای 6 تا 10 ساله‌ها»!
روزهای اینجوری هم گاهی پیش می‌آید دیگر. خم شده‌باشی دنبال کتاب بگردی توی قفسه‌های کتابفروشی جهاد دانشگاهی. خانمی بخواهد رد شود، راه بدهی بی آنکه نگاه کنی، بعد بگوید سلام. بعد فکر کنی با کس دیگری بوده و محل نگذاری، بعد بگوید آقا سلام کردم‌ها! بعد سرت را بالا بیاوری و آناهیتا را ببینی، و بعد فاطمه و مهدی هم پیدایشان بشود، ‌آن هم بعد از 7 ماه از آخرین باری که دیده‌ای‌شان!
بعد با هم از کتابفروشی بیایید بیرون، و بخواهند سوار اتوبوس بشوند که بروند هتل پل، بعد بگویی تا یک جایی با اینها می‌روم. بعد متوجه بشوی با داریوش، نامزد آناهیتا قرار دارند- که البته دوست نزدیک من باشد!- بعد پایه شوی و همراهی‌شان کنی!
چه‌قدر این دوتا زوج، یکی در آستانه‌ی رسمی‌شدن، و دیگری،‌ یک سال بعد از رسمی‌شدن(!) آرام و دوست‌داشتنی و خوش‌اخلاق و معصوم هستند، فقط منی می‌توانم بفهمم که تا جایی که امکان دارد اذیت‌شان می‌کنم!بیچاره‌ها!
آناهیتا فهمید متولد شهریورم، گفت اه اه اه! من از شهریوری‌ها اصلاً خوشم نمیاد. گفتم اتفاقاً اونا هم از تو خوششون نمیاد.
گفت همه‌شون حسودن و مزخرف!
دنبال کتاب می‌گشتند. پیدا نکردند. چشم‌های آناهیتا برق زد و گفت بذار برا سهیل یه کتاب بخرم. همه را کشاند تا کتابفروشی فرهنگیان-اگر اشتباه نکنم- پشت بازار هنر. رفت طبقه‌ی بالا و این کتاب را برای من خرید! و در یک مراسم رسمی، با حضور خبرنگاران و علاقه‌مندان، به من هدیه کرد. سمت راست تصویر هم، جمله‌ی اهداییه است که صفحه اول کتاب نوشته. قرار شد اگر پسر خوبی بودم و دفعه‌ی بعد اینقدر اذیت‌شان نکردم، مرا با خودش طبقه‌ی بالا هم ببرد تا خودم کتابی را که می‌خواهم بردارم و برایم بخرد.
بعضی وقت‌ها اتفاق‌ها چه‌قدر به موقع می‌افتند

پاسخی بگذارید

