سوال ذهنی این روزهای من: احترام

الان با یک نفر، صحبت سوال شد. گفتم اینجا بنویسم که سوال ذهنی اصلی من این روزها، به نظر چیز ساده‌ای است، به عمل، برای من یکی نه.
احترام به عقاید انسان‌ها و احترام به شعور انسان‌ها که کشک. برای من قابل قبول نیستند. به دلایل و با جزئیات خاص خودشان. اما احترام به وجود انسان‌ها چه؟ آیا هر انسانی شایسته‌ی احترام است؟
همین دیشب، سر همین سوال،‌به فاصله‌ی 10-15 دقیقه نزدیک بود دو سه باری بحث و جدل پیش بیاورم(به طرفداری)، که در محیطی که بودم، تا حد ممکن ازشان فرار می‌کنم.
نمی‌دانم. الان،‌جدا نمی‌دانم.
سوال‌هایی که مطرح می‌شوند تا پاسخ بگیرند، برای من مشکل چندانی درست نمی‌کنند. بدبختی جایی است که سوالی که قبلاً‌ جوابش را پیدا کرده‌ام، دوباره مطرح شود، با میل بیشتری به تغییر و میل کمی به ثبات. رسماً چهار ستون بدنم را به لرزه در می‌آورد. بروم بخوابم فعلا، که حتی فکر هم نمی‌شود کرد با این خستگی
پاسخی بگذارید

