لطف خودم شامل خودم می‌شود آیا؟

از جامعه‌شناسی بشیریه حدود 200 صفحه مانده.
دو روز
از سیاست‌های مقایسه‌ای 100 صفحه.
یک روز
چالش‌های توسعه سیاسی هم 200 صفحه‌ای را باید نگاه کنم( فقط نگاه کنم!)
نصف روز
کتاب عقلانیت و آینده‌ی توسعه یافتگی ایران سریع القلم هم که باید نگاه کنم: 350-400 صفحه
یک روز و نیم
کتاب جهان‌سوم پوران‌پژوهش که کار یک روز است.
ایران بین دو انقلاب هم 500 صفحه‌ای هست که باید نگاه کنم
دو روز
توسعه سیاسی نقیب‌زاده هم نصفه‌ی دوم‌اش مانده: 100 صفحه
یک روز
بنیادهای سیاست عالم هم یک دوره‌ی 3-4 ساعته می‌خواهد.
اندیشه سیاسی عالم و طاهری و اندیشه سیاسی اسلامی قادری هم باید دوره شوند، در دو سه روز نهایتاً.
اصول سیاست خارجی قوام که 300 صفحه‌اش مانده.
دو روز
تاریخ روابط بین‌الملل نقیب‌زاده هم باید 120 صفحه را بخوانم، 120 صفحه را دوره کنم.
یک روز
تاریخ سیاست خارجی ایران هم اگر بشود کتاب‌های ازغندی و مهدوی را گیر بیاورم توی همین مدت و یک نگاه درست و حسابی بکنم.
دو روز
زبان هم چندساعتی باید کلمه‌هایش را ببینم!
و به این ترتیب، احتمالاً یکی دو روزی کم دارم! گزارش دقیق می‌نویسم از این به بعد اینجا،‌تا برای حفظ آبرو هم که شده همه‌ی تلاشم را بکنم(که در حال حاضر نمی‌کنم).
***
فردا، اصول روابط را باید بخوانم تا هر جا که می‌شود. بنیادهای سیاست عالم را هم دوره می‌کنم.
اصول را اگر بشود فردا تمام کنم، یک روز از روزهای اضافه کم می‌شود. ببینیم.
***
سؤال‌های سال‌های قبل را که نگاه می‌کنم، اوضاعم بد نیست. ولی آن‌قدرها که باید خوب نیست. هنوز جامعه‌شناسی و جهان سوم را مشکل دارم.
تاریخ روابط و تاریخ سیاست خارجی و اصول سیاست خارجی را هم می‌خواهم بخوانم برای زدن مطالعات منطقه‌ای. بی‌خیال روابط شدم، چون باید سازمان‌های بین‌المللی و حقوق هم می‌خواندم که نه عقلانی بود،‌نه احساسی،‌ نه انگیزشی نه هیچ کوفت دیگر!

1 پاسخ به “لطف خودم شامل خودم می‌شود آیا؟

پاسخی بگذارید

