تمام

نفس راحت، روان بی‌اضطراب، رفتن به سمت آینده.
خوب شد؟ نمی‌دانم! سوال‌های زیادی بودند توی بعضی درس‌ها که نمی‌دانم درست زده‌ام یا نه. اما راحت شدم. قبول هم نشدم نشدم. قبول هم شدم که چه بهتر!
درصدهایی که به نظرم می‌آید می‌آورم:
زبان: 75
مبانی علم سیاست: 55
جامعه‌شناسی سیاسی: 40
اصول روابط بین‌الملل: 40
اندیشه‌های سیاسی: 60
تحولات سیاسی-اجتماعی ایران: 70
جهان سوم: 40
نظام‌های سیاسی تطبیقی: 30
تاریخ روابط بین‌الملل: 55
تاریخ سیاست خارجی ایران: 20
——
توی این دو روز آخر، استرس داشتم. نمی‌دانم چرا این‌قدر زیاد. اما دوست ندارم استرس‌ام را نشان کسانی بدهم که استرس داشتن‌ام اذیت‌شان می‌کند. همین است که مثلاً امروز ظهر که مینا زنگ زد- و خودش شد یک عامل مهم برای کاهش استرس- با اعتماد به نفس نسبتاً خوبی جواب دادم!( گفتم می‌نویسم!)
یک عامل مهم دیگر هم بود. خیلی مهم‌تر. بزرگترین عامل استرس‌زای همیشگی من، مادر، که با علوم سیاسی خواندن بنده هم مخالف بود، پرسید: استرس داری؟ جواب دادم کمی تا قسمتی! جواب داد: برای چی؟ فوق‌اش قبول نشدی، میری سربازی! از ته دل هم گفت. یک لحظه، کاملاً خالی شدم. آرام. سوال‌ها را که دیدم، تا آنجا که به اصول روابط رسیدم، خوب بود. بعد یکهو سه چهارتا درسی که انتظار بیشتری از خودم داشتم، و به نظرم آمد که نمی‌توانم. ترسم ریخت! حالا که خراب شده، راحت! بعد بهتر شد اوضاع.
——
این هم سندی که می‌نویسم تا زیرش نزنم! سرکار خانم مینا سلطان‌قیص، یک عدد پاستیل، و یک عدد ایستک از بنده طلب دارند!
——
استقلال، سرور پرسپولیسه/ اینتر، سرور میلانه. فردا می‌روم اهواز. هم دربی ایران را آنجا می‌بینم، هم دربی میلان را. اگر استقلال ببازد( که همه‌ی میزبان‌ها را عصبانی می‌کند) و بعد اینتر ببرد( که من را خوشحال و بقیه را عصبانی می‌کند) احتمالا برگشتی در کار نخواهد بود! گفتم که گفته باشم
——
دیپلماسی آمریکا در قرن بیست و یکم از هنری کیسینجر، به زودی خوانده می‌شود. تازه شروع شد
2 پاسخ به “تمام

  1. احتمالا برگشتی در کار نخواهد بود! گفتم که گفته باشم

    hamink e midooni ehtemalan bar nemigardi ghole istak o pastil midi?!??!?!!/:)
    man dast az sare voraset bar nemidaram!!!ta akharin ghatreye istakam o migiram:D:D
    😀

  2. aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!yani jedi jedi estress dashttiiiiiiiiiiiiiiiiii:O:O:O:O::OO::O
    pas hamishe esteres alood sohbat konnnnnnnnnn!!!!!1kheyli ba etemad be nafs bood:D:D:D:D

پاسخی بگذارید

