برادران کاتالان من

امشب ب ازی بارسلونا- اسپانیول است و این یعنی اینکه همین الان که دارم می‌نویسم، تظاهرات کاتالان‌های واقعی بیرون ورزشگاه در جریان است. مثل همیشه، معدود طرفداران حکومت مرکزی هم ایستاده‌اند آن‌طرف‌تر و سر و صدای بیهوده ایجاد می‌کنند! برادران کاتالان من، غیر از جنگ با رئال مادرید که رسماً ادعای حیثیت مردمان کاتالان است در مقابل حکومت مرکزی‌ای که سال‌هاست مقابل‌شان ایستاده‌است، د وشب دیگر هم غوغا می‌کنند. یکی جلوی آتلتیک بیلبائو، که در کنار باسکی‌های استقلال‌طلب شعار آزادی می‌دهند و یکی هم بازی‌شان با اسپانیول، که تیم حکومت‌ساخته‌ای بود برای کمرنگ‌کردن بارسلونا( و اصلاً اسمش هم در تضاد با کاتالانیسم انتخاب شد)
کاتالونیا، تنها موضوعی است در سیاست،‌که عقلانیت‌ام را تعطیل می‌کنم و دل به احساس می‌دهم. عشق به کاتالونیا و ماتالانیسم، با همه‌ی اندیشه‌ی سیاسی من و حتی عمل سیاسی‌ام در تضاد است، ولی آن‌قدر برایم عزیز هست که چندان اهمیتی ندهم. دوستش دارم، بدون آن که دیده باشم‌اش. کاتالونیا، سرزمین آزادی است
پاسخی بگذارید

