!باید حرص نوشتن تخلیه شود خب

اول)‌ به گردهمایی حامیان جوان خاتمی رفتم. نشستم همان صندلی اول نزدیک در که بتوانم زود بی‌دردسر خارج شوم. همین کار را هم کردم! نیم ساعت بس بدو،‌تا بفهمم که آقایان، همان آقایان چهارسال پیش هستند، بدون تغییر. بدون ذره‌ای تغییر. چیزهای بیشتر و مهم‌تری هم دستگیرم شد( که هخدف اصلی بودند اصلاً!) که خب؛ مصلحت نیست. تا همین جایش هم زیادی است! از نورباران تا خانه را پیاده آمدم. تنها.
دوم) بعد از مدت‌ها، به یک نشریه قول یادداشت دادم. ببینم عملی می‌شود یا نه.
سوم) کتاب‌هایی را که باید هر چه سریعتر بخوانم مشخص کردم و ترتیب نسبتاً خوبی هم برایشان مشخص کردم. لیست‌اش را جایی چسبانده‌ام که دم و دقیقه جلوی رویم باشد. اولی‌اش سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه از 76 تا 80،‌که در واقع خاطرات برژینسکی است از تلاش برای برقراری صلح بین فلسطین و اسراییل. از کتابخانه هم فاوست گوته را گرفتم. همین امروز ظهر. مفیستوفلس را عشق خواهد بود!
چهارم) از عصر تا حالا، یعنی از ساعت هفت و چهل دقیقه تا حالا، دارم به آدم‌های ضعیفی فکر می‌کنم که نمی‌دانند چه می‌خواهند، و از همه هم انتظار دارند جوری رفتار کنند که آنها می‌خواهند! یک واسطه نقل کرد،‌ ولی اگر کسی که ادعا می‌کند مرا از خودم بهتر می‌شناسد، انتظار داشته‌باشد از یک اس‌ام‌اس یک جمله‌ای «حوصله‌م سر رفته» من به این ننتیجه برسم که طرف افسرده‌است،‌حالش خوب نیست، آماده‌ی گریه است و به هم صحبت یا دوست خیلی نزدیکی برای درددل نیازمند است( در حالتی که سر رفتن حوصله‌اش یک حالت نسبتآً‌عادی بوده) باید به خیلی چیزها شک کنم. نه. باید به خیلی چیزها مطمئن شوم.
پنجم) با وجود همه‌ی این حرف‌ها: استقلال سرور پرسپولیسه!
ششم) حمیدرضا را از کی ندیده‌بودم؟! کسی را می‌گویم که چهار سال هم‌نیمکتی‌ام بود!!! کلی با حامد و حمید مزخرف گفتیم و خندیدیم و آخرش هم من یکی که به این نتیجه رسیدم که حمید همان است که بود! لامذهب با پنج سال پیشش مو نمی‌زند، مو نزدنی!
هفتم) آقای خداوند منان! لطفاً بنده را در زندگی آینده‌ام به آدمی تبدیل کنید که ایرانی است،‌ بازیکن تیم بارسلونا می‌شود، و تعصب کاتالانی‌اش همه را انگشت به دهان می‌کند و می‌شود کاپیتان متعصب بارسا. دستت درست

پاسخی بگذارید

