!به تهران سلام کنم؟

بالاخره سوال‌های ارشد را گیر آوردم و درصدها را حساب کردم. بد نبود. توی بعضی‌ها خیییییییلی خراب کاری کرده‌بودم! درصدهایی که قبل از آزمون نوشتم که باید بیاورم،‌و آنهایی که بعد از آزمون نوشتم که احتمالاً‌می‌آورم را اینجا کپی می‌کنم. خودتان مقایسه کنید:
باید بیاورم:
زبان: 65
مبانی علم سیاست: 55
جامعه‌شناسی سیاسی: 50
اصول روابط بین‌الملل: 40
اندیشه‌های سیاسی: 50
تحولات سیاسی-اجتماعی ایران: 65
جهان سوم: 50
نظام‌های سیاسی تطبیقی: 40
تاریخ روابط بین‌الملل: 40
تاریخ سیاست خارجی ایران: 50

فکر می‌کردم اینها را می‌آورم:

زبان: 75
مبانی علم سیاست: 55
جامعه‌شناسی سیاسی: 40
اصول روابط بین‌الملل: 40
اندیشه‌های سیاسی: 60
تحولات سیاسی-اجتماعی ایران: 70
جهان سوم: 40
نظام‌های سیاسی تطبیقی: 30
تاریخ روابط بین‌الملل: 55
تاریخ سیاست خارجی ایران: 20

چیزی که حساب کردم:

زبان: 73.33—64.44
مبانی علم سیاست:
73.33—64.44
جامعه‌شناسی سیاسی: 65.55—43.33
اصول روابط بین‌الملل: 46.66—24.44
اندیشه‌های سیاسی: 37.77—60
تحولات سیاسی-اجتماعی ایران: 51.11—74.44
جهان سوم: 46.66—55.55
نظام‌های سیاسی تطبیقی: 20—52
تاریخ روابط بین‌الملل: 70.66—89.33
تاریخ سیاست خارجی ایران: 55.55

حالت مطلوب، درصدهای قبل از امتحان است،‌حد انتظار، فکر بعد از امتحان!

بررسی
زبان از حالت مطلوب بیشتر است، ولی از حد انتظار پایین‌تر است.
مبانی علم سیاست 10 تا 20 درصد بالاتر از هر دوی حالت‌ها زده‌ام.
جامعه‌شناسی سیاسی از حد انتظارم بالاتر است، ولی از 5تا کمتر از مطلوب، تا 15تا بالاترش نوسان می‌کند!
اصول روابط بین‌الملل آن‌قدرها که باید خوب نیست. بعید است به حالت مطلوب برسد و همین‌طور به انتظار.
اندیشه‌ها در بهترین حالت درست برابر انتظار خودم می‌شود، ولی احتمالاً از حالت مطلوب بهتر است.
تحولات سیاسی و جهان سوم حول و حوش دو حالت قبلی هستند. جهان سوم می‌تواند 15 درصد بالاتر از انتظارم باشد.
نظام‌های تطبیقی می‌تواند از انتظارم پایین‌تر باشد، می‌تواند از مطلوبم هم بالاتر باشد!
تاریخ روابط فوق‌العاده است. می‌تواند به تنهایی عامل قبولی باشد! تا حد زیادی بالاتر از دو حالت پیشین است.
تاریخ سیاست خارجی هم نسبت به انتظار خودم خیلی بالاتر است.
نتیجه: میانگین وزنی‌ام برای مطالعات منطقه‌ای بین 55.1 تا 68.7 در نوسان است. با 55.1 بعید است جای خیلی خوبی قبول شوم( آن‌طور که شنیده‌ام!)
برای علوم سیاسی هم بین 49.02 تا 65.9 در نوسان است که یعنی در بدترین حالت، دانشگاه اصفهان پذیرای بنده خواهد بود.
گرایش اندیشه سیاسی در اسلام که انتخاب نخواهد شد، حتی به زور گلوله،‌وبا توجه به اینکه سازمان‌های بین‌المللی را کلاً‌ نزدم(!) و حقوق هم بین 32 تا 69.3 در نوسان است و کلاً قابل محاسبه نیست، و ضمناً‌نمی‌دانم که درصدها باید چه شکلی باشد(!) قابل فکر کردن نیست. البته با ظرفیت کم و علاقه‌مندان زیاد،‌ بعید به نظر می‌رسد جایی برای من باشد.
صبر می‌کنم تا هفته اول خرداد. خیالم از قبل، خیلی راحت‌تر است

1 پاسخ به “!به تهران سلام کنم؟

  1. in juri ke az postet peidast pas hatman ghabulio dge kabuse sarbazi hade’aghal ye chand sali be tavigh oftade
    avvalan tabrik
    sanian tabrik
    salesan khasti sur bedi ma ham hastimaaaa….az allan begam ke bad nagi nagofti 😛

پاسخی بگذارید

