ببار ای ابر باران‌زا

این باران را باید رفت کنار زاینده‌رود،‌همین الان، ساعت 1 شب. چه رعد و برقی بود که الان زد. عجب تگرگی است. آسمان رسماً می‌رزمد

باران را دوست دارم. همان‌قدر که از برف- که بی‌نهایت زیباست- بدم می‌آید.

یادم می‌آید بچه که بودم، اهواز، لشگر، 3-4 سالم بود که تگرگ زد. ریز و زیاد. با بابا در حیاط را باز کرده‌بودیم و نگاه می‌کردیم به حیاطی که خیس شده‌بود ازباران، پر‌شده‌بود از تگرگ. بدو بدو رفتم تا زیر راه‌پله‌ای که سمت چپ حیاط بود. کنار همان سوراخی که هیچ‌وقت نفهمیدم برای چیست! تگرگ‌ها به سرو صورتم می‌خوردند و من می‌خندیدم. چندتایی از کف زمین برداشتم و دویدم سمت اتاق‌ها. داخل که رسیدم آب شده‌بودند. بابا بغلم کرد که قدم به شیشه‌ی بالای در حیاط برسد. شیشه را بخار گرفته‌بود. شکل یک آدمک را روی بخار کشیدم. شعری که خواند و خواندم یادم نیست. فقط یادم هست که شعر بود! یک قابلمه‌ی کوچک داشتیم. گرفتم زیر آسمانی که می‌بارید. چند تکه تگرگ افتاد تویش. خوردم‌شان!

اردیبهشت 83، که یک ماه و خرده‌ای به کنکور مانده‌بود، برای فرار از نگرانی و فشار هوایی که داخل خانه به سمت من فرستاده می‌شد، اکثر ظهرها، راه می‌افتادم می‌رفتم تا چهارراه حکیم نظامی یا پل فلزی، یا باران آمده بود که می‌رفتم،‌یا وقتی می‌رفتم باران می‌آمد! باران می‌زد و آرام می‌کرد. باران زیبا بود.

شیشه‌ی پنجره را باران شست…

با بابک، ایستادیم روی پله‌های مجتمع مریم. نیم ساعت زل زدیم به باران. سوار تاکسی شدیم و رفتیم جایی. بیرون که آمدیم. باران نبود. زندگی بود. هوا تمیز بود. جان می‌داد برای قدم‌زدن. فقط حرف زدیم بدون دغدغه‌ای از ویرانی‌های در پیش. حرف، حرف زندگی بود.

جای «هوای دو نفره‌»مان خالی که زنگ بزند و 5-6 نفر شویم و زیر باران مزخرف بگوییم

آسمان اینجا، همیشه بارانی است
2 پاسخ به “ببار ای ابر باران‌زا

  1. agha in khatere kudaki kheili ghashang budaa:D:D
    az hamun bachegi donbale dalil vase sorakh bud(khale zanak:D:P)
    ina hamash tavahome kucheha khise ama buye baran nemideEE!!!
    be omide yaftane baran pa dar in diar gozashtand ama barayashan tanha hasrate baran mando bas:D(inam vase real time:P)

پاسخی بگذارید

