روزهای بی‌تو- 5، 24، 28، یا 8252

فکر کردم شاید سیاست نجاتم دهد از این آشفتگی. نشسته‌ام توی جلسه. جلسه‌ی مثلاً‌ انتخاباتی. هر صدایی که از بیرون می‌آید، سر بر می‌گردانم که شاید تویی. می‌دانم اینجا را بلد نیستی. نمی‌فهمم که اینجا را بلد نیستی. بعد از 2 ساعت و نیم شنیدن حرف‌هایی که تماماً قابل نزدن‌اند، بلند می‌شوم. سرم درد می‌کند. خیلی. یکی که برایم مهم است، اس‌ام‌اس زده، طولانی است. جواب می‌دهم سرم درد می‌کند. می‌خوانم و جواب می‌دهم. به این فکر می‌کنم اگر تو بودی هم همین جواب را می‌توانستم بدهم؟ با د. و آ. داریم می‌رویم به سمت جایی که مسیرمان جدا می‌شود. دلم نمی‌آید آن‌قدرها اذیت‌شان کنم. آن روز که با این دوتا رفته بودیم تولد ف. و من حرفی به جز تو نداشتم، و آن قدر اس‌ام‌اس زدم و منتظر جوابت شدم که آ. حرص‌اش گرفت(!) و تقریباً همه‌شان خسته شدند از بودن من‌ای که همه‌اش جیغ و داد نمی‌کنم و مسخره‌بازی درنمی‌آورم… نمی‌دانم جمله چرا اینجوری شد. یادم نیست وقتی شروعش کردم به آخرش فکر کردم یا نه. خسته‌ام. می‌آیم پشت میز می‌نشینم و سریع چک می‌کنم که خبری از تو هست یا نه. نیست. مثل روزهای قبل.
انتخابات در ایران، یک گند مطلق است. کاش می‌توانستم کلمه‌ی مناسب‌تری استفاده کنم. حیف که ادب اجازه نمی‌دهد.
مجموع ماهانه‌ای که از آقای پدر دریافت می‌کنم را توی یک سایتی می‌زنم. می‌نویسد شما از لحاظ درآمد سالیانه، رتبه‌ی یک میلیارد و هشتصد میلیون و خرده‌ای را دارید. به این عدد فکر نمی‌کنم. به تفاضلش از 6 میلیارد و خرده‌ای جمعیت کلی جهان فکر می‌کنم. دلم می‌گیرد.
چرا این‌قدر برایم رنج‌های آدم‌ها مهم است؟ چرا نمی‌توانم احساس مسئولیت نکنم؟ می‌ترسم آخرش مثل آقای م. شوم که گرچه خیلی‌ها را خوشحال کرد، یا جلوی ناراحتی‌شان را گرفت، اما… اما الن حداقل‌اش این است که خودش خوشحال نیست. می‌ترسم.
یادت هست «نمی‌گذاری بنویسم» آن وقت از زیادی حضور تو بود، حالا از هجوم واژه‌های تو. یا تو می‌شد از این همه نترسید، بی‌تو،
پاسخی بگذارید

