قبض و بسط دایره

ترجیح می‌دهم حلقه‌ی دوستانم حلقه‌ای باشد شامل 7-8 نفر، سه چهارتا نزدیک و چهارپنج‌تا دورتر. بقیه‌ی کسانی هم که هستند، بروند توی حلقه‌ای به نام اطرافیان، که از همکلاسی‌ها تا بقال سر کوچه را شامل شود. هم اصطکاک کمتری هست، هم وقت بیشتری برای تک‌تک‌شان می‌شود گذاشت. الان اینقدر این حلقه‌ی دوستان بزرگ شده، حالا چه دوست اینترنتی، چه دوست زنده‌ی قابل لمس(!) که واقعا بعضی وقت‌ها مشکل پیش می‌آید. فعلاً که بیشترین مشکل همین درگیری‌های انتخاباتی است با کسانی که هنوز باور نمی‌کنم اینگونه به دفاع از نامزد مورد علاقه‌شان به من حمله می‌کنند.

بعضی‌هایشان را می‌توانم مثل احمدی‌نژاد خطاب قرار دهم که: بگم؟ بگم؟ نه، بگم؟ و بعد آن‌قدر در موردشان و برایشان بگویم که دیگر تا جان دارند سرشان را بیندازند پایین و بگذرند.

باید از حلقه‌ی دوستی خارج شوند. ترجیح می‌دهم با کسی دوست باشم که احساساتی است و تأثیرپذیر و مغرور و حتی خودشیفته( معلوم است کی را دارم می‌گویم؟!) ولی توهین نمی‌کند. شدیدترین انتقادها را از خودش- و نه نامزد مورد علاقه‌اش- کرده ام و هنوز در آن موارد توهینی نشنیده‌ام.

یا با کسی دوست باشم که نظرش توی انتخابات 180 درجه با من فرق می‌کند- قریب به یقین به احمدی‌نژاد رأی می‌دهد- اما این را نه با توهین، که با متانت- موضوع مورد علاقه و مغفول بخش بزرگی از هواداران جناب موسوی- می‌گوید و نه از من انتظار قبول کردن حرفش را دارد، نه انتظار رد کردن‌اش، و نه اصلاً‌چیز دیگری می‌گوید!

ترجیح می‌دهم با کسی دوست باشم که گرچه با من حتی در رای دادن مخالف است، اما وقتی اشتباه می‌کند، سریع می‌پذیرد که مثلاً تند رفته است، یا اشتباه گفته‌است، نه مثل کسی که بعد از 3 ماه دوره کردن و شنیدن تاریخ معاصر ایران، حالا من را به بازخوانی تاریخ اصلاحات دعوت می‌کند!

بگذر ز من ای آشنا، چون من دگر از تو گذشتم

!!!!!!!

10 پاسخ به “قبض و بسط دایره

  1. اگر نبودی الان اینو به خودت نمی گرفتی!
    اینم که خودم بهت گفتم که نفر اول تویی، اصلا مربوط به بحث نیست
    😛

  2. az koja motmaenni ke esmesho mizaram atrafian? va alan zehne motevahhemam dare miporse ke khob chera tarif karde?:-?
    taze! atrafian elzaman moshkeli nadaran ke. Dr.shahtalebi ham tu atrafiane:X
    atrafian ro agar ham moshkeli peyda koni bashun, ya age bian harf bezanan behet, nemigi entezar nadaram azsahun!
    yadete khodet cheghadr beyne ashna o doost fargh mizashti? be ghole karrubi, inam hamune, faghat shekle ejrash fargh mikone:P

پاسخی بگذارید

