من و انتخابات مجلس نهم

من رأی نمی‌دهم، نه به خاطر اینکه انتخابات سالم نیست. مگر انتخابات 88 یا 86 یا 85 یا 84 انتخابات‌های کاملاً سالمی بودند و تقلب درشان انجام نشد؟ مگر قبل از همه‌ی آنها نمی‌دانستیم تقلب ممکن و محتمل است؟

من رأی نمی‌دهم، نه به خاطر پاسداشت خون شهدای جنبش سبز. علاقه‌ای ندارم این عبارت را به کار ببرم. مدیون شهدا نیستم؛ نه شهدای جنگ، نه شهدای جنبش سبز و نه شهدای هسته‌ای!‏ مطلقاً اعتقادی به مقدس بودن خون شهدا ندارم، مخصوصاً به «شهدای راه آزادی». از شب 22 خرداد با تظاهرات و حضور خیابانی مخالف بودم.‏

من رأی نمی‌دهم، نه به خاطر تحریم گسترده‌ی انتخابات با مشارکت فعال. اگر مدافعان تحریم نظرشان این است که آراء اعلام شده تقلبی است، تحریم تأثیری در مشارکت رسمی در انتخابات ندارد. مشارکت فعال هم که از همان اول کلاً چیز بی‌معنی‌ای بود. بدون تریبون و پایگاه خاصی غیر از اینترنت، صحبت از مشارکت فعال اصلاً محلی از اعراب ندارد.‏ دیگر اینکه درصد مشارکت در انتخابات، «هیچ» ارتباطی با مشروعیت یک دولت/حکومت/نظام/رژیم ندارد. مهم‌تر اینکه مشروعیت، ارتباط خاصی هم با دوام یک سیستم ندارد‍‍!‏

من رأی نمی‌دهم، صرفاً چون هیچ کاندیدایی ندارم. دوره‌ی پیش به شهری نزدیک اصفهان رفتم و رأی دادم. اما این بار، «هیچ» کاندیدایی ندارم.‏

مجلس مبارک اعضای بعدی‌اش.‏

پاسخی بگذارید

