جاده‌ها و توسعه

لازم نیست حتماً بارهای زیادی در جاده‌های بین شهرهای مختلف ایران رانندگی کرد تا بشود نتیجه‌گیری کرد اوضاع کلی جاده‌ها اصلاً خوب نیست. مجموع جاده‌های آسفالته، با در نظر گرفتن مساحت و ویژگی‌های جغرافیایی یک کشور، می‌تواند یکی از معیارهای مقایسه‌ی توسعه‌ی کشورها باشد. شاید هم چنین معیاری را تعریف کرده باشند.
داخلی هم که نگاه کنیم، فرق توسعه و عقب‌ماندگی، برخورداری و محرومیت، و مدیریت و ناکارآمدی مدیران یک استان را احتمالاً بشود از روی کیفیت جاده‌های بین شهری حدس زد. وقتی از خوزستان وارد چهارمحال و بختیاری یا لرستان می‌شوی و بعد وقتی از این دو استان وارد اصفهان می‌شوی، کیفیت جاده‌ها به شکل مشخصی تغییر می‌کند. جاده‌های چهارمحال و بختیاری، مخصوصاً جاده‌ی بروجن-لردگان افتضاح‌ترین جاده‌هایی بودند که در آنها رانده بودم. عوضش مسیرهایی مثل اهواز-آبادان یا اصفهان-کاشان در مقیاس ایران عالی‌اند. بیچاره چهارمحالی‌ها!

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s