برای یحیی

13100681_10153498263601606_56479948307152694_n
آقای یحیی صفی آریان عزیز!
 
یک سال پیش نوشته بودید «تو روزی به دنیا آمدی/ روزی می‌میری/ و می‌تواند زندگی باشد/فاصله‌ی نفس‌هایت میان یک بوسه کوتاه» و اضافه کرده بودید که «هر سال که می‌گذرد آدم‌هایی می‌آیند و آدم‌هایی می‌روند. برخی بهانه لبخند می‌شود و برخی بهانه بغض».
 
آقای صفی آریان عزیز!
 
یازده سال است که هر بار اسم شما را جایی دیده‌ام یا شنیده‌ام یاد آن شبی افتاده‌ام که در سایت جشنواره‌ای که دبیرش بودید، جشنواره‌ی دانشجویان وبلاگ‌نویس، اسم وبلاگم را دیدم. جشنواره‌ای که شما به همراه نوید لطیفی دبیرش بودید و به خوبی برگزارش کردید، اولین جایی بود که کسی غیر از خانواده و معلم‌ها از نوشته‌های من استقبال می‌کرد. یازده سالی است که از خاطرات خوب روزهای جشنواره تعریف می‌کنم و یازده سالی است که فکر می‌کنم جشنواره‌ی شما، روابطی که در جشنواره و به خاطر جشنواره ساختم و تجربه‌ای که کسب کردم و چیزهایی که یاد گرفتم، در تعیین مسیر زندگی‌ام نقش بزرگی بازی کرده است.
 
یحیی صفی آریان عزیز!
 
یازده سال است که که به تابستان 84 فکر می‌کنم که چند ماه بعد از جشنواره شما را به شکلی اتفاقی در همدان دیدم، و بعد از چند دقیقه دیدم که رویم نمی‌شود به سراغتان بیایم و خودم را معرفی کنم و بابت برگزاری جشنواره از شما تشکر کنم. باور نمی‌کنید لابد که چه‌قدر دلم می‌خواسته که دوباره اتفاقی جایی ببینمتان. می‌دانید لابد که حالا چه حسی دارم.
 
یحیی عزیز!
 
یازده سال از اولین و آخرین دیدارمان گذشته است. من برای تو نهایتاً نویسنده‌ای ناشناس در نشریه‌ای یا در شبکه‌ای اجتماعی بوده‌ام، اما تو برای من یکی از تأثیرگذارترین آدم‌ها بوده‌ای. چند ساعتی هست که خبر تلخ رفتنت «بهانه‌ی بغض» شده است و در جستجوی راهی برای ادای احترام به تو، چیزی جز نوشتن پیدا نکرده‌ام. این دانشجوی وبلاگ‌نویس خودش را مدیون تو خواهد دانست و فراموشت نخواهد کرد.
 
با احترام،
یک دانشجوی وبلاگ‌نویس
پاسخی بگذارید

